Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

8.21.2013

Kerana Status.

Kerana status,
Tiap kali aku nak approach orang, orang ingat aku ajak kapel.
Padahal niat cuma nak berkawan.

Kerana status,
Tiap kali terlalu mesra dan open dengan seseorang, orang ingat aku gatal.

Kerana status,
Tiap kali berbicara tentang cinta, orang cakap aku meroyan.

Kerana status,
Bila aku kenang memori lama, orang kata aku gila talak,

Kerana status,
Orang label aku sebagai perempuan desperate.

Kerana status,
Orang label aku sangap batang..

Kerana status,
Ramai yang tak ikhlas nak berkawan dengan aku.

Kerana status,
Ramai yang nak menerai.

3tahun galas status ni umpama galas beban yang makin lama makin berat.

"Orang cakap janda ni desperate, kalau try mesti dapat"
Itu kata2 seorang laki orang nk nak menerai aku.
Apa boleh aku buat? Typical malaysian thinking. Janda = Desperate, Janda = Jahat.
Masa aku belum pegang status tu pun aku pikir macam tu.
Bila dah kena batang hidung sendiri baru tahu langit tinggi rendah takat mana.

Ketentuan hidup aku dah ditentukan begini.
Nak taknak aku kena terima.
Aku yakin ini yang terbaik untuk aku.
Walaupun aku pegang status ini, alhamdullilah aku masih bahagia dengan kehidupan aku dengan anak2.
Cuma, kadang2 aku rasa down bila dengar orang cakap macam ni.

Aku tengah berusaha untuk ubah diri aku, untuk jadi yang lebih baik dari sebelum ini.
Mempersiapkan diri aku untuk seseorang yang lebih baik untuk aku kelak.
Kadang2 aku pikir jodoh aku belum tiba sebab aku belum "bersedia".
Sembahyang, amalan aku belom sempurna.

Setengah orang menjuih tengok aku.
Setengah lagi mengagumi ketabahan aku.

Aku kuat? Cuma kadang2.
Tapi kebanyakan masa aku sangat2 lemah.
Lemah untuk tepis segala tomahan dan pujuk2 rayu lelaki tak guna.

Aku bukan desperate nak berlaki.
Aku lebih selesa dengan hidup aku sekarang.
Dengan Danny disisi aku.
Aku bahagia dengan cara aku sendiri.

Ya Allah, tabahkan dan kuatkan lagi hati aku.
Kekalkan kebahagiaan yang aku ada sekarang.
Demi anak-anak aku.

3 comments:

  1. oja....10 ayat pertama dlm surah Alkahfi perlu diamalkan setiap hari oleh sorg perempuan...bukan sebab status, sbb kita perempuan..fitnah dunia ni besar, belum lagi fitnah kubur..amalkan ayat2 tu, bersangka baik dgn Allah...kompom ko rasa beza...(upah nasihatku ini, nak kek ko lg...hihihi)

    ReplyDelete
  2. Bila nk beraya sama?haritu shai pm nk g beraya x reply pun..sedih..=((

    ReplyDelete
  3. Be not sad, surely Allah is with us

    ReplyDelete