Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

3.26.2012

Bukit Broga

Selepas XPDC ke Sungai Chilling 25/2 yang lepas, keesokkannya Rya join kawan2 twitter pegi hiking ke Broga Hills
Kami yang mengikuti hiking ini adalah seramai 13 orang.
Broga Hills ni terletak didaerah Semenyih.
Kami berkumpul di McDonald Saujana Kajang seawal pukul 4 pagi.
Selepas bersarapan kami memulakan pemanduan ke Semenyih.

Selepas memandu selama 20 minit, kami tiba didestinasi.
Bukit Broga ini berhampiran dengan Nottingham University.
Bayaran RM dikenakan untuk parking dikawasan kelapa sawit, iaitu di kaki bukit Broga.
Kami memulakan pendakian pada pukul 5.30 pagi.
Dan tika itu keadaan masih gelap gelita.
Lampu suluh memang amat diperlukan untuk mendaki.
Track agak mudah cuma keadaan gelap agak menyukarkan langkahan.

Selepas sejam lebih mendaki kami sampai di puncak 3 dari beberapa puncak yg ada.
Kami bercadang untuk melepak disitu memandangkan kawasan tersebut lapang dan memudahkan kami mengcapture sunrise.

Setelah menunggu agak lama, akhirnya mentari muncul juga diufuk timur.

Setelah hari agak cerah, kami mengambil kesempatan untuk merakamkan beberapa keping gambar buat kenang-kenangan.

Pukul 730 pagi kami memulakan perjalanan menuruni bukit.
Keadaan orang yg agak ramai memperlahankan langkah kami.

Semasa menuruni bukit, barulah kami dapat menikmati pemandangan bandar Semenyih yang terbentang.
Alhamdullilah cuaca yang baik pada hari tersebut memudahkan kami menuruni bukit.

Sampai dikaki bukit, gerai2 nasi lemak sudah tersedia dibuka untuk pendaki yang kepenatan.

Alhamdullilah, akhirnya berjaya juga Rya menjejakkan kaki ke sini.
Andai kata masih ada yang sudi mengajak, Rya mahu kesini lagi.

p.s: Looking forward untuk Bukit Tabur. Any organizer? Jgn lupa ajak Rya.