Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

6.21.2011

Perasaan itu..

Aku tak suka perasaan ini..
Cuba anda bayangkan...

Esok keje..
Malam itu anda merenung lemari anda yang semak itu..
Taktau baju mana perlu anda capai dan gosok.. (atau serah pada maid utk jalankan tugasan itu)
Anda tarik satu baju, lama anda renung baju itu..
'Baju ni dah pakai minggu lepas' hati kecik anda berdetik..
Terus simpan balik baju itu..
Anda tarik baju kurung warna biru itu pula..
Anda termenung lagi.. memikirkan baju itu mahu dipadankan dengan tudung apa..
Lantas anda simpan semula dan termenung lagi depan lemari..

Ataupun anda amik jugak baju itu walau hati anda rasa berat.
Anda gosok (atau maid yang gosokkan) dan gantung untuk dipakai keesokan hari..
Bila esok tiba, anda capai baju yang anda sudah gosok itu, dengan satu perasaan..
Anda tak mahu pakai baju itu, lantas termenung kembali depan lemari pikirkan semula baju apa yang anda betul² ingin pakai hari itu..
Dan situasi itu berulang-ulang pada waktu yang sama setiap hari berkerja..

Itu situasi yang saya alami.. setiap hari..
 Oh, betapa saya idamkan untuk memiliki walk in wardrobe yang penuh berisi dengan koleksi² baju saya..
Saya mahu koleksi baju² yang banyak sampaikan saya tak perlu ulang baju yang sama selama setahun. (boleh?)
Saya tak mahu berkongsi lemari..
Lemari saya, lemari saya..
Baju awak letak sana jauh²..
p.s: Lemari 6 pintu yg ada sekarang dah cukup besar.. tapi hanya 2 pintu yg guna.. 4 pintu lagi berkunci siap ada code untuk buka.. Kenapa? Hanya aku, dia, dia dan dia dia yang tahu.. Oh, betapa saya inginkan rumah idaman saya... Dan juga, saya tidak suka akan perasaan itu..



No comments:

Post a Comment