Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

5.23.2011

Persiapan menjelang raya..

Rasa macam terlebih awal pulak untuk sebut raya..
Tapi kalau ikutkan dah tak lama mana.
Sekarang dah nak masuk bulan 6.
Lagi 2 bulan je lagi untuk mengganti puasa sebelum puasa menjelma bulan 8 nanti.

Sebenarnya, dari bulan lepas lagi dok berkira-kira dan dok survey2 kain untuk buat baju raya.
Tapi setakat hari ni masih belum dapat kata putus apa tema tahun ini sebab masih menunggu jawapan dari Tuan Pengerusi Rumah.

Actually minggu lepas aku dah hantar 2 pasang kain untuk ditempah.
Tahun ni aku tak bercadang untuk jahit baju sendiri memandangkan susah nak pergi kedai untuk jahit tepi.
Kalau sebelum ni senang sebab jiran selang beberapa rumah ada perkhidmatan jahit tepi tapi sekarang dia dah pindah.

Semalam, terlebih rajin.
Selongkar almari rupanya ada kain ela lagi. Kain cotton matching polkadot + stripe.
Sesuai untuk buat kurung budak.
Aku bercadang nak buat kurung pesak gantung untuk Dhiya, tapi bukan untuk hari raya pertama.
Sebab raya pertama kena pakai sedondon satu family kaler yg sama kan.

Semalam jugak aku dah potong baju songket hijau aku yg hangus kena iron dek bibik untuk buat kurung pesak gantung Dania.

Balik keje tadi, dalam kereta aku bagi option untuk suamiku pilih.
1. Beli mesin jahit tepi Singer baru secara cash RM1200, atau
2. Beli mesin jahit tepi Singer 2nd hand RM800, atau
3. Beli mesin jahit tepi Singer baru secara ansuran RM55x36bln, atau
4. Beli mesin jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN RM490.

Option no 1 ditolak atas sebab xde duit dan mahal sgt. No 3 juga ditolak sebab dia kata malas dah nak utang ansur2 kecik2 ni.
No 4, takut x reliable dan xtahan lama.
So kejap tadi dia tanya mesin jahit 2nd hand tu jual kt mana?
Aku jawab, kt MUDAH, bang.
Dia tanya, Leh percaya ke? COD ke pos?
COD bang, aku jawab..
Ok, tunggu ujung bulan dia akan belikan untuk aku..
So cadang nak beli beskal cancel la.. Ganti ngan mesin jahit tepi.. Yeah!

P.s: praktis jahit baju sendiri dulu.. Lama2 amik tempahan.. Lama2 benti keje.. Heheh..




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment