Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

5.01.2011

Hari ke5 selepas pembedahan tonsil.

Setiap kali bangun pagi, aku akan rasa rahangku berdenyut2 macam org sakit gigi.
Sakitnya sampai satu kepala rasa berat.
Tidur malam pun asyik terbangun2 sebab rasa air liur pekat terlekat di tekak.
Bangun je aku terus bancuh syrup panadol kanak2 tu dgn air ais.
Baru lega sikit lepas tu.

Hari ke5 pas operate, baru aku boleh makan secara betul2.
Kalau sebelum ni aku makan bubur+sup 2-3 suap je, rini aku berjaya abiskan semangkuk laksam.
Tu pun pas 2jam baru betul2 abis.
Bayangkan la kena kunyah 44 kali baru boleh telan.

Makan malam, hubby beli bubur McD.
Tu pun abis gak..
Kena selang seli ngan air sejuk. Kalau tak makanan tu tersangkut kat tekak.

Sepanjang aku pas operate, aku rasa anak2 aku bahagia sikit.
Sebabnye xde lagi aku buat lontaran suara jerkah diorang.
Kalau marah pun, terpaksa simpan dalam hati dulu.
Sebabnye, nak kuarkan suara masih sakit sebab otot2 tonsil pun bergegar sama..
So ada baiknya aku guna bahasa isyarat je buat sementara waktu.

P.s: semalam kakak iparku datang bawak satay minang, telan liur je la ye..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

8 comments:

  1. Hari ke enam selepas pembedahan tonsil, aku hanya makan aiskrim sahaja, perut dh terasa lapar maklumlah aku sudah 7 hari tak makan seulas nasi pun.........bila rasa sakit seperti kita nebtak berguna pada org sekeliling.........malam ne aku kena cuba makan bubur jugak ..........

    ReplyDelete
  2. Saya plak baru 5 hari buang tonsil tapi byk xdpt makan lg..sedih je rasa..makan bubur jer..

    ReplyDelete
  3. Sy dh 8 hr....tp msh skit lg nk telan mknan@mnumn

    ReplyDelete
  4. Sy dh 8 hr....tp msh skit lg nk telan mknan@mnumn

    ReplyDelete
  5. Sy dh 8 hr....tp msh skit lg nk telan mknan@mnumn

    ReplyDelete
  6. Saya baru hari ke 5...sakit sungguh..

    ReplyDelete
  7. Saya baru hati ke 2...hanya makan bubur nasi,ice cream dan jelly

    ReplyDelete