Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

5.09.2011

Hari ke 13 selepas tonsilechthomy

Hari ni alhamdullilah sangat.
Aku dah boleh telan nasi selepas hampir 10 hari aku tak jamah nasi.
Dan lebih bersyukur sebab Allah dah kembalikan nikmat makan padaku.
Kesengsaraan aku untuk makan buat aku benar2 insaf dan bersyukur pada nikmat yang Allah kurniakan selama ni.

Tengahari tadi pun aku dah boleh telan Big Mac, walaupun terpaksa kunyah lama dan telan lambat2..
Tapi bila lama makan, rasa sakit tu kembali dan kadang2 masih boleh rasa macam tertelan darah.

Oh ya, disebalik semua tu ada juga kebaikan dia.
Untuk 10 hari ni aku dah hilang 3kg.
Masa sebelum operation berat aku 63.9kg, dan selepas 60.9kg..

Harap2 berkekalan la berat ni supaya misi aku untuk dapatkan berat below than 60kg tercapai..

P.s: Terlupa nak amik surat pengesahan aku masuk hosp, so proses claim dari Takaful Etika belum boleh dilakukan lg.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

  1. salams kenal rya,
    13 hari baru bole makan nasi ek? saya baru operate tonsil semalam. saja google tgk pengalaman orang lain. maknanya 11 hari lagi baru bole makan nasik? aduyai huhu

    ReplyDelete
  2. Terima kasih betul-betul memberi pendedahan kepada saya untuk menjalani pembedahan ini nanti...

    ReplyDelete
  3. tenkiu sis atas coretan pengalaman nih..sy bkl dioperate 2/12/13 akn dtg..mudah2an sume brjln lancar..:)

    ReplyDelete