Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

4.26.2011

Pembedahan Tonsil Part 4

Bila boring2 kt wad ni.. Boleh la update blog laju2..
Kalau tak seminggu sekali pn jarang update blog..

Minum pagi tadi air laici suam..
Sedap.. Laici, longan, air mata kucing dan seangkatan dgnnya memang boleh banyakkan SI..

Kul 11 td, pompuan melayu tu dah cek out..
Kul 1230pm, lunch pun tiba..
Lauk ayam + sup lobak putih + sup tauhu + buah honeydew n mangga..
Yum2.. Hingga menjilat jari aku makan..
Sekali lagi makan makanan yg membanyakkan SI - sup lobak putih..

Pkl 1 td, doktor pakar bius datang melawat.
Patutnya aku pegi jumpa ngan dia masa appointment yg lepas, tp aku jumpa misi je pastu aku terus blah..
Patut la xde rekod aku ngan dia..

Dia kata, ubat bius akan bagi melalui jarum yg akan dicucuk kat tgn.
Bila aku dah x sedar, diorang akan masukkan tiub pernafasan kat tekak..
Then operate dalam masa 30minit gitu, bukak tiub dan aku akan sedar..

Doc kata xsure lagi esok operate kul bape sbb stkat td baru 5/7 patient utk tonsilaitis baru cek in.
Doc suruh aku start puasa pkl 12tgh mlm ni. Boleh minum air je sampai kul 6am..

Aku tanya doc, ada effect x ubat bius kat anak saya yg BFing.
Dia kata dia akan bagi bius yg ok untuk lactating mother mcm aku..
Cuma dia kata, mungkin susu xkan kuar banyak kesan aku berpuasa tu..

Kul 3 td, doc lain pulak amik darah aku..
Untuk standy by bekalan darah katanya..
Dengar macam akan berlaku pertumpahan darah je kan..
Dan aku dah pun sign surat kebenaran untuk pembedahan..

Makcik Cina sebelah aku ni pun dah balik,
Sebab dia batuk so xjadi nak operate esok..
Makcik india depan aku pun baru cek out tadi..
Makanya malam ni tidur la aku sorang2 kt wad ni.. Heheheheh..

P.s: Mak n Abahku akan naik bas ke KL malam ni.. Walaupun aku kata toksah mai, depa mai jugak. Kasih sayang ibu n bapa takleh nak halang kan?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment