Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

12.01.2009

Sakit Mata la Pulak..

Semalam,
Tiba2 rasa pedih mata..
Air mata kuar tanpa sebab..
Anehnya, cuma pada mata kanan..

Petang itu, sudah kemerahan..
Tambah pula kuarnya taik mata kekuningan..
Dijangkiti pula pada mata sebelah kiri..

Oh tidak..
Adakah aku dijangkiti sakit mata?
Pemakaian contact lens cokolat itu memburukkan lagi keadaan..
Nak ku tanggalkan tapi tiada bekas..
Tambahan ku perlu drive sebentar lg..
Tanpa contact lens, pandangan aku akan menjadi amat2 kabur..

Ku tahan juga sehingga pukul5, waktu untuk kupulang..
Dalam perjalanan ke Putrajaya untuk menjemput suami tercinta,
aku hanya mampu menangis..
Sesekali pandanganku kabur..
Rasa mahu pejamkan mata kerana tahap silau yg melampau..

Akhirnya, setelah memandu pesona bluberry tea ku itu selaju 50km/j..
aku sampai juga di Parcel E..
Lantas terus ku buang contact lens ku ke luar tingkap..

Lega skit..
Namun masih merah dan pedih..


Langsung suami terchenta memandu ke klinik..
Dapat mc 2 hari..
So berehat la aku dengan tenang di kediaman mewah aku ini..

p.s: xpenah rasa sakit mata.. hazabnyer..


2 comments:

  1. samala penyakit kita....semalam baby n asben...hari ni kita lak yang kena...

    ReplyDelete