Kelik,kelik dan kelik lagi..

Followers

Labels

1utama (2) Abang (23) Aku (97) AMT (1) Arokaya (1) Babywearing (3) Bibik (5) Birthday (9) Boikot (1) Breastfeeding (21) Buah Mariam (2) Cinta (2) Cloth Diapers (5) Contest (4) Dania (28) Danny Rayyan (45) Dhiya (27) Di Dapur dan Makan2 (11) EBM (6) Emak (1) En Somi (8) Event (5) Exam (1) Family (30) Family Planning (2) Feeling-feeling (2) Friend (9) Friends (21) Gadget (6) Gaji (1) Games (1) Gathering (7) Hamster (2) handphone (4) Herbalife (3) Hiking (4) Hobby (13) htc (2) Info (1) Jalan-jalan (24) Jiran (1) Kampung (2) Kereta (4) Kerja (10) Kewangan (1) MA (2) Me (61) Movie (4) My Car (1) My Pet (4) Occasion (1) Outdoor (8) Pembedahan Tonsil (13) PGL (1) Philipphine (1) Phuket (2) Pregnancy (22) Quiz (1) Raya (4) Review (1) Rina (2) Runs and Walks (11) Sabah (1) Sakit (11) Sales (1) Scene (1) Sekolah (6) Senam (1) Sewing (2) Shopping (3) Sothys (2) Supplement (5) Tadika Krista (3) Tagged (2) Teater (3) Thai Massage (1) Traffic (1) Twitter (9) Twtup (6) Vacation (10) Wordless Wednesday (3) Work (2) XPDC (8)

11.26.2009

Bila Bibikku Ingin Kahwin

Hasrat hati bibikku ini telah pun diutarakan padaku semasa kepulangan bibik dari Indon bulan 10 yang lalu..
Aku sedia maklum tentang hal itu...
Bibik berhasrat untuk berkahwin dengan bf lamanya yg masih di Indon..
So aku ingat tentunya amik masa untuk bfnya datang ke Malaysia..

Bibik selalu cerita tentang bf dia ni...
Katanya bf ni sebelum dia kahwin dgn arwah suaminya lagi..
Bf pernah kata, x dapat daranya, jandanya pun jadi..

So bila arwah suami bibik meninggal, bf bibik yg still bujang ni terus nak kahwin ngan bibik..
Bibik lak katanya suka sama dia..
Cuma anak2 bibik belom tau hasratnya itu..

Semalam,
Bibik bagi aku shocking news..
Bibik kata mau ke rumah agennya di Kg Baru malam ni untuk berhari raya disana..
Itu aku sudah maklum..
Cuma yg memeranjatkan aku, bibik mau nikah malam Jumaat nanti..
Dan bibik mau cari bilik sewa di kondo kediaman kami..

Patut sejak kebelakangan ini, hp bibik xberenti2 berbunyi..
Makin lama masa bibik amik untuk bergayut..
Rupanya bfnya dah datang ke Mesia, aku cuma terpikir begitu..

Lantas ku nyatakan hasrat bibik pada suamiku..
Ternyata dia juga terkejut..
Ada beberapa syarat yang perlu diberitahu pada bibik sebelum bibik berkahwin..
Antaranya:
  1. Bibik cuma bekerja sebelah siang sahaja, malam bila kitorang balik, bibik kena balik...
  2. Weekends cuti bagi bibik..
  3. Bibik x dibenarkan bawa suami bibik datang rumah
  4. Gaji bibik maintain RM400 sebulan, sbb datang siang je..
So malam semalam, perjumpaan antara 6 mata berlaku..
Aku, hubby n bibik...

Rupanya ade lagi shocking news..
Bibik bukan nak kawin ngan bfnya tu.. bfnya pn lom dtg Mesia pn..
Bibik nak kawin ngan Bangla yg kerja kontrak buat rumah depan kondo kitorang ni..

Masyallah,
Terkejut beruk aku..
Kenalnya hanya bulan lepas..
Langsung mahu nikah..
Kenalnya sebab Bangla tu dok lambai2 tgn tiap kali bibik sidai kain di balkoni tingkat 5 kitorang tu..

Ish3x..
Berjela2 nasihat aku dan hubby bagi..
Pasal syarat2 tu dia sejutu je..
Malah dulu, dia beria2 mintak naik gaji thn depan..
Tp kawin punya pasal xkisah gaji xnaik..

Katanya ikutkan bakal suami suruh bibik berenti keje..
Tapi bibik xnak.. sebab susah kalau visa mati..

Aku cuma pikirkan keselamtan anak2ku..
Takut Bangla tu cuma mahu amik kesempatan pada bibik..
Takut dia hasut bibik macam2..

Lepas berjela2 nasihat,
Bibik kata dia xnak la kawin..
Senang je kan?
Kawin macam main2 je..

Aku xkisah kalau bibik nak kawin,
Tapi biar la kenal hati budi dulu..
Bukan kawin sbb terpaksa..

Apa2 pn malam ni aku antr bibik ke rumah agen..
Nak pinjam Rm50 katanya..
Buat belanja ke Chow Kit..

p.s: Hp aku kena barred sbb 2 bulan xbayar, duit belanja mak bln lepas pn xdapat nak antr.. Gara2 hubby masih blom dapat gaji sejak ditukarkan ke Kementerian, tp Bibik lak nk pinjam RM50.. Hye.. pening..


1 comment:

  1. tah tah tetiap hari dia dok dating pa ngan bangla tu...hahahha

    ReplyDelete